020 - 3032631

ma - vrij: 9:00 - 17:30

Vergelijk kosteloos onderzoeksbureaus voor jouw vraag

Vul hieronder je gegevens in voor de aanvraag

100% vrijblijvend | Gericht op ZZP & MKB

100% vrijblijvend | Al 3511 x aangevraagd

We gaan zorgvuldig met de gegevens om. Bij verzenden ga je akkoord met het privacy statement

Gespecialiseerd in ZZP&MKB'ers

Binnen 24 uur reactie

 Zorgvuldig uitgekozen partners

Snel inzicht hoe je bedrijf in de markt ligt

 Bespaar veel tijd en uitzoekwerk

"Super snel! Binnen 1 dag had ik alle offertes binnen. Nu nog mijn keuze maken."

Cas, Designbureau

Waar ligt er een gat in de markt? Hebben klanten behoefte aan jouw nieuwe product? Zijn jouw medewerkers tevreden? En maak jij al stappen met jouw naamsbekendheid?


Allemaal vragen, waar je met goed onderzoek, waar jij antwoord op kan krijgen. Maar waarom zou je antwoord op al deze vragen willen?

Marktonderzoek: Waarom?

Waarom zou je jouw kostbare tijd en geld investeren in een product dat vervolgens niet aanslaat? Precies! Met de resultaten van jouw marktonderzoek weet je wat er wel en wat er niet goed aan jouw product is, wat de succeskans is en of er überhaupt behoeft aan is. 

Bespaar geld

Marktonderzoek

De nummer 1 reden dat mensen kiezen voor marktonderzoek is om nuttige inzichten te verkrijgen over bijvoorbeeld jouw klanten of je concurrenten. Met meer inzicht kan jij gerichter jouw aanpak en plannen bijsturen en direct voordeel behalen op je concurrenten. 

Meer inzicht

De prijs van het laten uitvoeren van een marktonderzoek kan sterk variëren per aanbieder. Van belang is om van tevoren goed te bedenken wat je precies wil onderzoeken binnen je bedrijf en hoe ver je daarin wil gaan. Maak voordat je een aanbieder kiest een vergelijking.

Marktonderzoek: Zelf of uitbesteden?

Je kan er voor kiezen om zelf een enquête op te stellen en te versturen aan je klanten. Hiermee ontvang je antwoord op je vragen en ben je geen geld kwijt aan een onderzoeksbureau. Belangrijk is altijd dat je voorafgaand aan het onderzoek een concreet doel (of probleem) formuleert, de juiste doelgroep kiest en de juiste onderzoeksmethode selecteert. Let op: Sommige algemenere vragen of doelen zijn eerder al gedaan door andere bedrijven. Deze resultaten zijn vaak gewoon gratis te raadplegen op het internet. Het zou natuurlijk zonde van je tijd zijn om hetzelfde onderzoek uit te voeren. 


Dat is ook direct het voordeel van een onderzoeksbureau. Door het uitbesteden van het marktonderzoek geef je al het uitzoekwerk en het opzetten van het marktonderzoek uit handen. Dit bespaart jou een hoop tijd en frustratie! Ook hebben ze vaak een groot adressenbestand tot hun beschikking om direct een valide marktonderzoek uit te voeren. 

Tarieven marktonderzoek bureaus

Benieuwd naar jouw mogelijkheden?

Door goed onderzoek te doen, alles in kaart te brengen, kan je jouw risico's verminderen. Maar wat kan je eigenlijk allemaal onderzoeken? Hieronder een aantal voorbeelden:

Marktonderzoek: Wat kan je onderzoeken?

Waar hebben jouw klanten nou écht behoefte aan? Door jouw doelgroep en hun gedrag goed te analyseren, kan je inzicht krijgen of jouw product/dienst een gat in markt is of slechts een leuk idee op papier. Behalve het slagen van nieuwe producten / diensten, is het ook mogelijk om 

Behoefte onderzoek

Wat doen jouw concurrenten beter en wat doen je concurrenten slechter dan jij? Wat is bijvoorbeeld hun doelgroep en hoe benaderen ze deze groep? Kennis is macht. Door jouw concurrenten goed in kaart te brengen, kan je jouw bedrijf, producten en / of diensten écht onderscheiden van de rest.

Concurrentie analyse

Hoe tevreden zijn jouw klanten over jouw producten, diensten en service. Met een klanttevredenheidsonderzoek breng je zo volledig mogelijk de wensen, ervaringen en behoeftes van je klanten in beeld. Hierdoor weet je direct waar je mogelijk nog jouw product / dienst kan verbeteren.

Klanttevredenheid onderzoek

Wil je verbetering en groei binnen je bedrijf realiseren? Maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Waarom betrek je je medewerkers niet bij dit proces? Je eigen mensen weten als geen ander wat er speelt binnen je bedrijf en wat beter kan! Een medewerkerstevredenheidsonderzoek, oftewel MTO, kan je hierbij helpen. 

Medewerkerstevredenheid onderzoek

ONDERNEMERS ONDER ELKAAR

NOG MEER VOORDEEL IN JE MAILBOX?

POPULAIRSTE DIENSTEN

De Zaak geeft je eenvoudig toegang tot alle praktische informatie die je als ondernemer nodig hebt met ons magazine, onze website, jouw ondernemersprofiel in MijnZaak en het telefonische advies.

OVER ONS

© 2020 De Zaak B.V. | Algemene voorwaarden

Schrijf je nu in voor De Zaak Voordeel en ontvang de beste deals voor jou!